akpol
zarządzanie
nasze osiągnięcia

Dzięki nowatorskim rozwiązaniom logistycznym, terminowości i skuteczności operacyjnej otrzymaliśmy jedno z trzech wyróżnień TOP 500 za najefektywniej zarządzaną firmę transportowo-logistyczną 2005 roku. TOP 500 to coroczny ranking opracowany na bazie wyników audytu finansowego i oceny pracy firm spedycyjnych dokonywany przez ekspertów polskich i angielskich. Ranking prowadzony jest przez wydawcę opiniotwórczego czasopisma "Truck & Biznes"

Naszym największym powodem do dumy są jednak nasze projekty i satysfakcja jaką mają nasi Klienci z ich realizacji:

• Pełna obsługa logistyczna statku typu "Panamax" (eksport ponad 54 000 ton nasion rzepaku) w porcie w Gdyni. To pierwszy w historii portów polskich tej klasy statek ładowany rzepakiem

• Obsługa spedycyjno-logistyczna w programie IFCO. Projekt polegał na nadzorowaniu odbioru zbóż od producentów rolnych oraz pełnym rozliczeniu kosztów operacji.

• Jako firma byliśmy również pomysłodawcą i koordynatorem projektu pierwszego interwencyjnego skupu pszenicy realizowanego bezpośrednio w elewatorze portowym. W ramach projektu odpowiadaliśmy za prawidłowość procedur wymaganych przez ARR w skupie interwencyjnym, badania jakościowe oraz pełną obsługę logistyczną.

• Realizowaliśmy ponadto obsługę logistyczną (barki o pojemności 600t każda) ponad 120.000 t zbóż w ramach importu z wykorzystaniem kontyngentów bezcłowych. Projekt, który trwał zaledwie dwa i pół miesiąca obejmował m.in. badania standaryzacyjne i odprawy celnej każdej z 200 barek transportowych. W ramach zadania opracowaliśmy sposób umożliwiający odprawę i rozładunek 5/6 barek dziennie, co pozwoliło na 100% wykorzystanie otrzymanych od naszych Klientów kontyngentów bezcłowych (często pomimo bardzo krótkiego okresu ich obowiązywania).

• Ponadto Akpol wspólnie z portowymi spółkami specjalizującymi się w przeładunku towarów masowych niezwiązanych z towarami rolno-spożywczymi, zorganizował i opracował sposób pełnej obsługi przeładunkowo-składowej tych towarów - do miejsc takich należy Huta, Starówka, Bulk Cargo w Szczecinie i MTM w Gdyni. Obniżyliśmy tym samym koszty obsługi portowej tych towarów, niejednokrotnie w ogóle umożliwiliśmy realizację kontraktów handlowych naszych klientów.

• Ważnym elementem naszego doświadczenia w obsłudze zbóż była obsługa kontraktu na import jęczmienia z Wysp Brytyjskich, z wykorzystaniem pełnego łańcucha logistycznego na zasadach "door to door". Największym wyzwaniem w tym projekcie było czarterowanie statków i utrzymanie wysokich standardów jakościowych dla ładowanego na statki towaru.

• Jednym z naszych największych wyzwań ostatnich lat jest Nasz czynny wkład i zaangażowanie w prace związane z powstawaniem nowoczesnego terminala magazynowo-przeładunkowego w Świnoujściu. Terminal uwzględnił oraz wdrożył wiele z proponowanych przez nas rozwiązań organizacyjno-logistycznych, dotychczas nie stosowanych w polskich portach morskich (np. adaptacja systemu informatycznego Quguar do potrzeb operacyjnych Terminala. System pozwala na znaczne usprawnienie i integrację procesu obsługi towarowej Terminala.